Affiliate Marketing Les 1: Focus of met hagel schieten?
21 april 2017  //  By:   //  Affiliate marketing, Tips  //  

Wanneer je wilt beginnen met affiliate marketing (of er al een tijdje mee bezig bent, maar nog niet de beoogde resultaten behaald) is het lastig om te weten waar je moet beginnen.

Ga je 1 campagne testen via meerdere traffic sourcers (Pops, Google, Facebook, native)? Pak je 10 campagnes en focus je je op 1 traffic source? Voordat je een keuze maakt is het belangrijk te weten welke van de 3 key factoren je zwakste punt is/zijn;

– heb je nog geen feeling met welke campagnes converteren? probeer dan meerdere soortgelijke campagnes via een traffic source, met eenzelfde flow van advertentie – > prelander – > campagne pagina
– heb je een goede campagne gevonden (want account manager van affiliate netwerk zegt het bijvoorbeeld) test dan verschillende ads/prelanders op een traffic source
– mocht je een werkende flow hebben (van ad naar conversie), test dan vooral verschillende traffic sources!

Als je meerdere campagnes test op verschillende sources met verschillende ads / prelanders heb je veel informatie en wellicht een winnende formule, echter weet je niet welke factoren zorgen voor het succes, of falen.

Test je 1 campagne, op 1 traffic source met 1 bepaalde flow is de kans van slagen heel klein. Probeer daarom voor 2 van de 3 factoren “zeker” te zijn van enigszins bewezen succes. Dit kun je vaak al tacklen door te spyen (goede ads en prelanders ontdekken van andere affiliates), vragen aan de account managers van de netwerken wat goede campagnes zijn, vragen aan andere affiliates wat goede traffic sources zijn voor bepaalde niches.

Tuurlijk zijn er tools om met hagel te schieten waardoor algoritmes de beste ads, prelanders en campagnes met elkaar combineren om een winnende formule te krijgen, echter zijn deze niet heel toegankelijk.