Vanaf Nu Verzin Jij Binnen 30 Seconden De Beste Titels.
3 april 2017  //  By:   //  Tips  //  

Clickbait is wellicht de meest interessante vorm van online aandacht trekken. Hoewel het een negatief sausje heeft en voornamelijk gebruikt wordt in blackhat niches, biedt het evengoed een inspiratiebron voor marketeers die binnen de lijntjes willen/moeten blijven.

De volgende onderdelen worden veelal gebruikt in titels voor onder andere e-mail marketing, native- en Facebook advertising;
1. bijvoeglijke naamwoorden
2. zelfstandige naamwoorden
3. positieve/oplossing insteek
4. negatieve/choquerende insteek
5. call to action
6. urgentie / tijdspan
7. trends / hot items
8. jan modaal
9. autoriteiten

Hoe giet je dit dan handig in een korte, bondige zin? Enkele “formules” hiervoor zijn;

“1 + 2 + 3 + 5 + 6”
7 Tips Om Rimpels Binnen 3 Dagen Te Verminderen

“4 + 7 + 6 + 5”
Vergeet Botox, Deze Creme Vermindert Rimpels in 3 dagen (Begin morgen al!)

“3 + 5 + 7 + 4”
Hoe U Rimpels Vermindert Zonder Botox!

“8 + 4 + 9 + 1 + 2”
Moeder Verbaasd Doktoren Met Simpele Methode Tegen Rimpels!

“3 + 7 + 5 + 6”
Met Deze Formule Vermindert U Rimpels Tijdens Slapen!

Met bovenstaande onderdelen is het een kwestie van puzzelen, testen en vooral creatief gebruik maken van de mogelijkheden die de advertentie methodes bieden. Met Facebook Advertising is het heel simpel om een Koptekst meer aandacht te geven door emoticons als “😱” toe toevoegen, wat alleen maar ten goede zal komen van je CTR, en dus lagere CPC.

Hoe pas ik dit toe op mijn product?
Als marketeer bij een energiemaatschappij als Essent of een verzekeraar als Monuta wordt je natuurlijk enigszins geremd in het gebruik van bovenstaande titels. Helemaal bij uitvaart producten wil je niemand voor het hoofd stoten. Tegenwoordig zijn consumenten al snel gekwetst of gediscrimineerd, dus enige vorm beleid is wel nodig.

Als ik naar de website van Essent ga valt mijn oog al snel op de Postcodecheck. Zoals hieronder te zien wordt er gebruik gemaakt van een 3-stappen-plan voor uw persoonlijke energieaanbod. Hier kan handig gebruik van worden gemaakt met het verzinnen van titels en subjecten.

Voor e-mail marketing kun je het persoonlijke ook nog eens versterken met het prefillen van een voornaam, bijvoorbeeld;
– Pieter, Ontvang Binnen 3 Simpele Stappen Jouw Persoonlijk Energieaanbod!
– Marga, U Bent 3 Stappen Verwijdert Van Korting Op Uw Energierekening!
– John, Met Onze Postcodecheck Bespaar Je Deze Week Nog Op Je Energierekening!

Zorg er natuurlijk wel voor dat de titels niet misleiden of dingen beloven die er niet zijn. De titel is het begin van een funnel die ingeluid wordt, zorg dat deze zo natuurlijk mogelijk aanvoelt.

In een volgende post wordt het gebruik van prelanders/presell pagina’s besproken. Vooral producten/diensten welke een hoge instapdrempel hebben, bijvoorbeeld energiecontracten, verzekeringen of telefoonabonnementen zullen zien dat hun conversie ratio aanzienlijk zal stijgen na het toevoegen van presell pagina’s