Waarom prelanders/pre-sell pagina’s een must zijn!
11 april 2017  //  By:   //  Algemeen  //  

Nou, omdat consumenten een verhaal “kopen”. Angst, schaamte, walging, shock, urgentie en schaarste zijn veel voorkomende thema’s als het gaat om verhalen verkopen. Niet alleen in het nieuws maar vooral en ook zeker bij advertising.

Het gebruik van prelanders/pre-sell pagina’s is in de black hat wereld eerder regel dan uitzondering. “Wie kent de verhalen niet van een McDonalds medewerker die in zijn pauze miljonair werd door in een online casino te spelen.” Uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat deze methode erg lucratief is. Binary, casino, nutra en andere subscription producten converteren pas echt wanneer de consument opgewarmd wordt met een lekkermakend verhaal. Natuurlijk is dit fake nieuws en niet helemaal netjes.

Maar het principe, de middelste 2 letters van het AIDA-model, kunnen ook zeker met white hat producten lucratief zijn. Interesse en verlangen wekken doe je niet in een advertentie (met beperkte ruimte voor tekst/afbeeldingen) maar in een presell pagina. Vaak genoeg kom je advertenties tegen op bijvoorbeeld Facebook van een cashback actie van bijvoorbeeld Essent. “Stap nu over en ontvang 150 euro terug”. Dat stukje “stap nu over” klinkt simpel, maar is vaak voor de consument een aardige drempel. En toch wordt de consumenten direct naar de overstap pagina gestuurd, soms nog met een postcode check ertussen. Totale faal!

Maar maar hoe dan wel?
“Essent stuurt gezinnen GRATIS naar de Efteling.” Ja, hier trekt je sowieso aandacht en interesse mee! In plaats van 150 euro terug te storten verkoop je een beleving namelijk. Als Essent slim was sturen ze die gezinnen ook nog eens op pad met een camera zodat het dagje uit in beeld wordt gebracht wat natuurlijk meteen unieke en interessante content oplevert voor zowel website en de sociale media.

Deze content zal het verlangen van ouders opwekken om weer lekker met het gezinnetje een dagje erop uit te gaan. En die trigger heb je nodig voor de laatste stap; action (oftewel overstappen). Maak van de consumenten influencers/inspirators zodat mede consumenten getriggerd worden. To be continued….